Wat zijn belangrijke stappen bij het vorm en inhoud geven aan arbeidsmarktcommunicatie?
Om de arbeidscommunicatie van de organisatie vorm te geven, kan het volgende stappenplan worden gebruikt:
-
stap 1: wijs een eindverantwoordelijke aan voor de arbeidsmarktcommunicatie;
-
stap 2: stel de wervingsdoelstellingen voor de organisatie vast;
-
stap 3: stel de communicatiedoelstellingen van de organisatie vast;
-
stap 4: kijk eerst naar de interne arbeidsmarkt;
-
stap 5: bepaal het budget voor de arbeidsmarktcommunicatie;
-
stap 6: definieer en beschrijf de doelgroep zo scherp mogelijk (‘wie zoek je?’);
-
stap 7: kies een boodschap waarop alleen de meest geschikte kandidaten reageren;
-
stap 8: bepaal via welke media geworven zal worden (mediamix).
Stap
Log in of activeer deze boektitel om verder te lezen.
Om het hele document te lezen moet u eerst inloggen of deze boektitel activeren.